Honda'nın 2016 yılında duyurmayı planladığı FCV clarity modeli tamamen hidrojenle çalışmakta ve benzinli bir arabanın getirdiği tüm performansı sağlamakta.
Daha öncesinde FCX modeli ile hibrit motorlu aracını tanıtan Honda, şimdi ise tamamen hidrojenle çalışan FCV modeli üzerinde çalışmalar yapmakta. Yeniliklere adım atmakta çekinmeyen firma hibrit araçlar üzerinde 1980'li yıllardan beri çalışmalar yapmakta.
Yeni FCV clarity modelinde ise yeni bir adım atarak tamamen hidrojen yakıt hücreleri ile çalışan bir araç karşımızda. Aerodinamik olarakta kendini gösteren aracın;
Uzunluğu: 4,8 metre,
Genişliği: 1,8 metre
Yüksekliği: 1,45 metre.
Makine boyutlarını minimum tutarak araç içini genişletmeye çalışan firma bir anlamda da bunu başarmış gözükmete. Yakıt motoru öne, piller koltuk altlarına ve hidrojen tankları ise arka iki teker arasına yerleştirilmeye çalışılmış.
Honda'nın ürettiği yakıt motoru bir çok araca uygulanabilir şekilde tasarlanmış. Anlaşılan firma önümüzdeki yıllarda rakiplerine de satış yapmayı planlamakta. Yakıt motoru 4 kısımdan oluşmakta.
*Voltaj kontrol ünitesi
*Hidrojen/Hava destek sistemi
*Yakıt hücre sistemi
*Hareket veren tahrik sistemi.
Yaklaşık olarak V6 benzin motoru büyüklüğünde ve önceki üretilen motorlara göre %33 daha küçük, %5o daha verimli ve 130 KW, yani 173 beygire kadar güç üretebilmekte. Aracı genel olarak özellikleri;
Güç: 130 KW
Verim: %50 daha fazla
Menzil: 700 km.
Yakıt ikmali: 3-4 dakika.
Emisyon: Sıfır
Atık: Su buharı
Aracın yakıt ikmali ise AKILLI HİDROJEN İSTASYON'ları ile yapılmaya çalışılacak. Ayrıca harici bir güç kaynağı ile de yakıt ikmali gerçekleştirilebilecek. Böylece aracın kendisi de harici bir elektrik kaynağı olarak kullanılabilecek.
Kaynak göstererek alıntı yapınız.
Makinahmet.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder